سوله گلخانه

اطلاعاتی درباره ساخت سوله گلخانه

در ساخت سوله گلخانه باید عواملی چون کاربرد، شرایط آب و هوایی، ابعاد آن، میزان سرمایه گذاری و … را مدنظر قرار داد. سوله گلخانه ای فلزی در انواع متحرک و ثابت بر اساس نوع سازه تقسیم بندی می شوند. در این مقاله نیز به بررسی  ساخت سوله گلخانه و انواع آن خواهیم پرداخت تا آگاهی کافی در این زمینه را داشته باشید.

ساخت سوله گلخانه

ساخت سوله گلخانه ای متحرک که نام دیگر آن پرتابل است آسان می باشد و با استفاده از پیچ و مهره اتصالات مربوطه را نصب و یا باز می کنند. به جای اتصالات می توان از سیستم جوش استفاده کرد تا هزینه های آن نیز کاهش پیدا کند که می توان گفت از مزایای سوله های نوع ثابت می باشد. سوله گلخانه ای در بخش کشاورزی تنها مصرف تجاری و صنعتی ندارد بلکه دارای انواع آموزشی، سرگرمی و تحقیقاتی می باشد.

استانداردهای لازم در ساخت گلخانه

در ساخت سوله گلخانه باید فاکتورهایی را مدنظر قرار داد که از جمله آن ها به کاربرد گلخانه، سازگاری با نوع پوشش گیاهی که کشت می شود، وضعیت آب و هوایی منطقه، میزان تابش نور خورشید و زاویه آن، سطح زمینی که استفاده می شود، محاسبات سازه ای دقیق، مقاومت متریال ها از جمله پیچ و مهره ها، حجم سرمایه گذاری، نوع دریچه  پنجره، سیستم آبیاری و برق، داشتن پوشش رنگ ضد خوردگی در قطعات، نوع پوشش سقفی و شیب آن، ابعاد گلخانه، سیستم تهویه، سرمایش و گرمایش آن، ارتفاع گلخانه، نصب باران گیر و جوی خروجی آب می توان اشاره کرد.

سقف گلخانه اگر قابلیت ضد اشعه یو وی داشته باشد از نایلون های پلی اتیلن متمایز خواهد شد. اگر ابعاد گلخانه بزرگ باشد گردش هوا بیشتر می شود و در نتیجه با انجام فتوسنتز، گیاهان دی اکسید کربن بیشتری خواهند داشت.

انواع سوله گلخانه ای

ساخت سوله های گلخانه ای در انواع مختلفی صورت می گیرد. برای ساخت سوله آموزشی آن را بر اساس ساخت سوله تجاری و صنعتی آماده می کنند تا این گونه به شبیه سازی شرایط مساعد کشت برای کارآموزان بپردازند. تنها تفاوتی که این سوله دارد راهروهای عریض تر آن در نوع آموزشی است. در انواع تحقیقاتی که عوامل زیست محیطی مناسب برای رشد و اصلاحات ژنتیکی مورد بررسی قرار می گیرد مکانیزه بودن اهمیت زیادی دارد و کلیه پارامترهای محیطی مثل عدم تبادل هوای خارج از گلخانه مورد اهمیت قرار می گیرد از این رو است که ساخت سوله گلخانه ای تحقیقاتی هزینه بیشتری می طلبد.

ابعاد سوله گلخانه ای در نوع تفریحی و یا فضاهای عمومی کوچک تر است و زیبایی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. در طول زمان تجربیات مختلفی در زمینه ساخت گلخانه به وجود آمده است که سبب شده است اشکال متنوعی از آن طراحی و ساخته شود.

About parnak

مهندسین مشاور پرناک با بهره مندی از مهندسان مجرب و با تجربه عمران, معماری, مکانیک, برق و صنایع تمام فعالیت های لازم برای اجرا پروژه, از مرحله طراحی و مهندسی تا تدارکات و ساخت مقیاس واحدهای صنعتی و مسکونی (از پی تا کلید) را در محدوده استان البرز و تهران بر عهده می گیرد. همچنین تا به حال توانسته با ارائه خدمات و پروژه هایی در زمینه مدیریت پیمان (ساخت کارخانه, ساخت سوله , ساخت سوله در کرج , ساخت ویلا و ساخت ساختمان مسکونی ) و همچنین در زمینه معماری (طراحی ابنیه , طراحی داخلی , معماری منظر و بازسازی) نظر مشتریان عزیز را جلب نماید .
Be the first to write a review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
Call Now Button