تفاوت قرارداد مدیریت پیمان و مشارکت در ساخت

تفاوت مدیریت پیمان و مشارکت در ساخت

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد تفاوت قرارداد مدیریت پیمان و مشارکت در  ساخت بپردازیم اگر به دنبال این هستید که در مورد تفاوت قرارداد مدیریت پیمان و مشارکت در ساخت اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله همراه ما باشید قرارداد پیمان و مشارکت در ساخت هر دو از روش های پرکاربردی هستند که برای ساخت و ساز ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند و منجر به عقد قرارداد با شرایط خاص می گردد. قرارداد مدیریت پیمان و مشارکت در ساخت تفاوت هایی را با هم دارند، تفاوت قرارداد مدیریت پیمان و مشارکت در ساخت در حقیقت نوع شراکت و مدیریت پروژه است.

مدیریت پیمان

مدیریت پیمان یکی از روش های ساخت محسوب می شود، در این روش کارفرما یک شخص را معین می کند تا مدیریت پروژهٔ مورد نظر وی را در اختیار بگیرد این شخص می تواند یک شرکت، مهندس و یا شخص مسلط به علم ساخت و ساز پروژه باشد. در این روش شخص مدیر در زمینه طراحی ورود نمی کند و صرفا به عنوان نماینده کارفرما محسوب می شود.

مدیر پیمان وظایفی از قبیل بستن قرارداد با پیمانکاران جز، خرید وسایل مورد نیاز برای ساخت و ساز را برعهده دارد در صورتی که این وظایف طبق قرارداد به کارفرما محول شده باشد.

مشارکت در ساخت

یکی دیگر از روش های ساخت، مشارکت در ساخت است که بصورت قرارداد خصوصی می باشد. در این روش یک شخص زمین یا ملک خود را در اختیار شخصی دیگر به عنوان مسئول ساخت و ساز قرار می دهد. شخص دوم معمولا در زمینه ساخت و ساز تخصص دارد و قادر به گرفتن مجوز ها، ساخت و همچنین اجرای تعهدات است. پس از این که تعهدات وی بطور کامل انجام گردید طبق قرارداد بخشی از ملک به وی واگذار می شود و در واقع شریک مالک خواهد بود. در این نوع قرارداد بیشترین ریسک متوجه شخص مالک است که سرمایه خود را در اختیار شخص دوم قرارداد قرار می دهد چرا که شخص دوم صرفا متعهد به ساخت و ساز خواهد بود به همین دلیل انتخاب شخصی متعهد و متخصص در چنین مشارکتی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

تفاوت قرارداد مدیریت پیمان و مشارکت در ساخت

تفاوت قرارداد مدیریت پیمان و مشارکت در ساخت در چند مورد است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • یکی از تفاوت قرارداد مدیریت پیمان و مشارکت در ساخت در این است که در مشارکت ساخت شخص مالک، ملک قدیمی یا زمین خود را به منظور ساخت ساختمانی جدید در اختیار شخص سازنده قرار می دهد تا با بهره گیری از تخصص خود ساخت و اجرای مراحل ساختمان را برعهده بگیرد، در پایان کار با مالک در بخشی از ملک شریک می شود.
  • در مدیریت پیمان شخص کارفرما یا سرمایه گذار شخصی را به عنوان نایب خود انتخاب می کند و مدیر پیمان با شناسایی و تعیین کارفرما و تامین اقلام مورد نیاز مدیریت پروژه را جهت هماهنگی بر عهده می گیرد و با مالک در ساختمان جدید شریک نمی شود بلکه با توجه به قراردادی که بسته شده است اجرت خود را دریافت می کند.
  • یکی دیگر از تفاوت قرارداد مدیریت پیمان و مشارکت در ساخت این است که در مدیریت پیمان، شخص مدیر که از سوی مالک تعیین شده  است هیچگونه سرمایه گذاری را در اجرای مراحل ساخت انجام نمی دهد اما در روش مشارکت در ساخت ، شخص دوم که مسئولیت ساخت را برعهده دارد در مرحله اجرا سرمایه گذاری می کند.

جهت مشاوره درباره قرارداد مدیریت پیمان و مشارکت در ساخت و همچنین نحوه قرارداد می توانید با شرکت پرناک پیمان تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان ما بهره ببرید.

 

About parnak

مهندسین مشاور پرناک با بهره مندی از مهندسان مجرب و با تجربه عمران, معماری, مکانیک, برق و صنایع تمام فعالیت های لازم برای اجرا پروژه, از مرحله طراحی و مهندسی تا تدارکات و ساخت مقیاس واحدهای صنعتی و مسکونی (از پی تا کلید) را در محدوده استان البرز و تهران بر عهده می گیرد. همچنین تا به حال توانسته با ارائه خدمات و پروژه هایی در زمینه مدیریت پیمان (ساخت کارخانه, ساخت سوله , ساخت سوله در کرج , ساخت ویلا و ساخت ساختمان مسکونی ) و همچنین در زمینه معماری (طراحی ابنیه , طراحی داخلی , معماری منظر و بازسازی) نظر مشتریان عزیز را جلب نماید .

Check Also

قرارداد ساختمانی پیمان مدیریت یا مدیریت پیمان

ماهیت مدیریت پیمان در این نوع قراردادهای مدیریت پیمان مالک سازنده ای اعم از شخص …

Be the first to write a review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
Call Now Button